spread the love :)

Tuesday, December 25, 2012

hai awak awak ^^

orang kampung !!! sekolah dah habisss 
salam sahabat-sahabatku ^^

how's life? same old? dah nak masuk sebulan kita berpisah, kan? the most freaking thing of the year pun dah selamat kita redah. macam redah banjir time hari first exam. aku rindu hostel. tak tau la korang rindu ke tak hewhew.

korang buat ape cuti ni? mesti ramai yang kerja, kan?
berghonok ghonok la sape yang dapat kerja tu. and and and, mesti ramai yang tengah amik lesen. haha. solid 5-8 jam dengan ceramah, tabik spring untuk sesape yang dapat fokus plus dapat buat nota macam salin nota fizik pn. hayati. aku pegi dengan iema, dah alang-alang rumah sejengkal kan, baik pegi sesame. lol.

anyway, aku tak tau la apa yang aku rasa sama macam apa yang korang rasa. *sigh*

perghh kalau hostel macam ni memang cun la kan
for me, aku dah duduk hostel lima tahun. korang pun lima tahun kan. hostel tu dah jadi rumah kedua.
indeed, biasenye, kita semua jadikan kawan tempat untuk rely on. kawan tempat pinjam bahu. kawan tempat nak citer masalah. kawan tempat nak gelak terburai. kawan tempat nak melalak berkaraoke. kawan tempat nak lepak. kawan tempat nak ajak main hujan. kawan tempat nak ajak makan kat dm. kawan tempat ajak mandi sesame. kawan nak ajak main kejar-kejar. kawan..kawan.kawan..hmmm..uncountable fungsi kawan kalau da hidup satu bumbung ni, ye?

and yes, kawan tempat untuk menegur dan mengingatkan, mana yang betul mana yang salah. kawan yang kejut bangun subuh. kawan yang ingatkan dah solat ke belum. kawan tempat bagi nasihat. suasana kita kat hostel, jadi pengingat, yang kita adalah muslimah :')

sekarang.....semua dah kat rumah. semua ada life masing-masing. kawan-kawan dah jauh.
tak semua parents yang kita bole buat macam kawan kan?

life sendiri, susah tauuuuuu. tak tau la korang. aku memang rasa nak balik suasana hostel.
kalau kat dorm tu,agak agak time setan tengah banyak kasi aku malas nak ngaji, tengok budak2 ni semangat, mesti aku jeles.

banyak la lagi benda. uncountable kay uncountable.

dah dok umah sensorang ni, selain family, semua benda diri sendiri kena ingatkan. lagi-lagi tengah zaman gila gila remaja niii.. haishhhh.. banyak benda kena jaga, ye dak?

jaga mata, jaga HATI ( benda paling susah nak jaga wooo ), jaga lidah, jaga akhlak. kan? kan?

yet, aku tau korang semua mesti tengah usaha nak mantapkan diri masing-masing kan?

selalu ngaji. at least satu page satu hari. paling kurang kalau tak sempat pun, satu hari satu ayat, baca terjemahan die, dan fahamkan maksudnya. mesti korang ingat lagi kan, IM asyraf yang yang hensem tu cakap, tiap kali bangun, tak tengok benda lain tak pe. tapi, kena tengok al-Quran dulu. kan? ada kan die cakap macam tu. then then, tima abang raja yang super ohsemmm tu bagi ceramah, die suruh kita amalkan surah yaasiin, ar-Rahman, al-Waqiah, al-Mulk, al-Kahfi, plus dengan 4 ayat last al-Kahfi yang selalu kena baca tuuu. pastu pastu. aku rindu chaos kat common nak baca yaasiin a few weeks before exam. macam macam gaya ada. pakai shawl guna towel pun jadi. tader cardigan, blazer prefect pun layan. comel je korang ni. ahhhaaa... before mid year kan kite ada ma'thurat rite? credits to beah. u did a veghy veghy good job. haishhh macam mane la aku tak boleh nak manage time attend benda2 penting macam tu.. astaghfirullahal'azim 

lagi lagi. haaaa... ingat tak. time nak dekat trial, kan ada plan nak buat buat qiyam plus study pepagi. haha. walaupun tak jadi sangat, tapi tu pada aku satu effort yang sangattttt wooowwwwwwww. pada aku la. best ape, kelam kabut bangun pagi, dapat qiyam, then dengan mamai mamai bertaik matanye kite study sesame. even tak istiqamah (berterusan) pun, hopefully usaha kita direward dengan result  10A+ dengan 9A+. amin, in shaa Allah.(:

lagi ape ek? ohohoho. tiap kali ahad, aktiviti feveghet korang. j robik di tasik yang indah dan permai.. haha, ingat takt time baru dapat baju form, kita apply kat cikgu nak gi sane, pakai baju yang sama, kan? time kat hostel pun sama. semua sweet2 sopan2 je even pegi dm. pakai lengan panjang, paling koman pun kalau pakai legan pendek, mesti semua sarung handsocks or cardigan. kalau tak de bapak kak anis or pak leh or haziq isa celup lain citer ae hehehee . aku tau mesti korang sume tengah maintain nak pakai sopan dan lebih sopan, ye dak ye dak? tudung tutup dada, tak pakai seluar yang ketat ketat, tak de siput babi kat atas kepala tu, tak pakai tudung/shawl jarang, rite rite? alaaa.. korang mesti da maklum punye, kan ustaz plus ustazah da selalu pesan, kan kan?

oh ye. aku tak tau la korang perasan ke tak, atau aku sorang je yang perasan. ada satu masa tu, aku tak ingat bile, makin ramai yang cuba try pakai tudung bidang besar kan. bahasa omputihnya, tudung labuh hehe. pada pandangan aku, korang cool gila kot pakai tudung tu. rite rite? nevermind, belum pakai pun tak de masalah. pakai tudung biase pun okay whattt, yang penting tak jarang plus tutup dada. nanti kalau da ready, bolehla usha-usah tudung bidang besar warna feveghet korang. mesti ayu gitewww. awwww. dekat bin obob ada, tak pun kat GG5. okay sori TERPROMOTE :p

aku ingat lagi time merdeka raya, semua nak berghaya sakan kau kalah mak datin hewhew. sume nak try pakai gaya najwa latif. cunnnnnnnnnn lah korang. aku suka jubah atoq. nice. eh jap. aku rasa kan, kalau nak pakai gaya wawa tu, better korang prepare satu tudung yang bidang besar. nanti, kalau korang pin kat tepi guna paku , nanti dapat tutup dada. ni aku cakap pasal budak dorm aku pernah buat hehehee. the same thing goes tu gaya yang korang suka buat tu. ape ek nak cakap. ala, yang ambik hujung tudung then pin kiri kanan tu. gaya selempang tudung, tapi lebih kemas kan?cun ape. kalau guna tudung besar sikit, dapat tutup dada rasanya.

oh anyway, nah. aku kasi flyer free. muahahaaa

klik untuk tumbesaran ikut sigmoid curve. lol
ni untuk mantapkan (:

well, my dear friends, sahabat sahabat aku yang sangat aku sayangi (:

i do love u a lot. sayang korang sangat sangat. sangat sangat. kite semua dah jauh. and yes, kita semua da besar. kita ada jalan dan masa depan yang jauuuuuhhhh yang perlu kita lalui. cabaran yang tak terduga. dunia luar yang kita langung tak dapat duga godaannya. lain sangat sangat dengan duni gigirls kite kat tigs yang hu-ha-hu-ha riang ria kanak-kanak ribena.

nak sampai yang paling kiri kena istiqamah, ye dak?
so, ekceli, the purpose aku taip pepanjang ni.. saje je nak kembalikan memori kita dulu. walaupun kite bukan sekolah agama, tapi susasana islamik yang sikit tu, kita boleh teruskan. kena teruskan. dan patut teruskan. kat rumah. sendiri. bukan dengan kengkawan lagi :( tapi dengan family. mantapkan diri. susah kan? tapi aku tau korang boleh. boleh punyeee. in shaa Allah. alaaaa... kan korang ingat lagi segala pesanan cikgu cikgu plus motivator motivator tu semua, kan?
                                                   
aku pun kira baru keluar perut. banyak lagi benda nak kena belajar. banyak lagi benda nak kena mantapkan. nak kan kematangan, kan kan kan? lompang lompang sane sini tu, kena belajar jahit kemas kemas. same same la kite buat yang terbaik (:

so. gud luck semua. speaking sikit, bittaufiq wannajah hehe. banyak kan ngaji plus solat hajat. jaga aurat. ye sayang sayangku :DD sayang korang. ukhwah fillah till jannah.



No comments:

Post a Comment